Life #29 : Member oh Friends

27.5.11
Assalamualaikum..

korang mesti pernah dengar quote ni.. "Kawan di waktu senang mudah dicari, kawan di waktu susah sukar dicari" Kalo korang tak pernah dengar,dengar la skang..

Semua orang ada kawan.. just maybe kawan ko jenis lain,kawan aku jenis lain,kawan awak pun jenis lain.. coz, kalo sume orang sama jew,mmg x colourful la hidup kita.. btol x? tak btol? ADA AKU KISAH?? =P sepanjang kurang 19 tahun aku hidup kat bumi nie (thanks to Allah) aku belajar banyak perkara dalam persahabatan.. aku belajar kawan jenis mana yang boleh dilabelkan kawan-di-waktu-susah-dan-senang,kawan-makan-kawan,kawan-di-waktu-senang-sahaja n mcm2 lagi la..






well.. dulu aku berkenalan dengan somebody.. and she is girl.. dia baik gila ngan aku sampai nak kuar ke bandar pun mesti ajak aku.. sekali pun dia takkan miss.. in the same time,dia rapat ngan dak lelaki dalam class aku..

but,satu hari tue dia pindah sekolah and xckp langsung kat aku pasal tue.. mana tak terkejutnya.. masuk je new sem,dia dah tak ada.. sedih sangat dia wat camtu.. hntr mesej dia tak balas, friendster (laman sosial yang paling top time tue) dia pun dia dh closed.. tak tahu nak wat apa.. rsa lost jugak la..

bila dah mula berjinak2 facebook,aku pun jumpalah fb dy.. aku add and dy approve.. happy sgt time tue.. satu hari,aku nampak dia on9.. aku tegur la.. tapi,kembali sedih sebab dia jawab acuh tak acuh.. aku pulak dh bljr satu perkara dari kwn2 aku yang lain-kalau ko rasa terluka,ko luah jew.. so,aku pun straight to the point la ngan dia..

selidik punya selidik baru la aku tahu.. yang dia wat camtu kat aku sebab dia serba salah ngan aku coz mempergunakan aku.. dia rapat dengan aku coz budak lelaki yang sekelas dengan aku.. and dia sebenarnya bukannya suka sangat kawan ngan aku.. tapi,mmg hal dia berpindah sekolah tue sebab family matters.. okay.. then,aku tanya kat dia,"sekarang takkan kita nak putus sahabat camtu je? n dia jawab, "putus sahabat tu bunyi mcm kejam sgt,so kita takyah la contact sgt"

entah la kenapa aku tak terkejut sangat ngan jawapan tu.. so,aku accept je la yang orang tue dah tak nak kawan ngan aku.. aku pun tak kisah bukan sebab aku ramai kawan ke apa.. tapi,kawan mcm ni bukan jenis kawan yang aku cari.. my last word to her "aku tak kisah tapi aku harap kau takkan buat mcm ni kat org lain. aku harap kau ubahlah diri ko dri segi tue." Ikhlas ke tak, hanya Allah yang tahu.. tapi ada pepatah mengatakan apa yang keluar dari mulut kita,datangnya daripada hati.

so,nasihat aku kepada kekawan kat luar sana yang baca entry nie,kalau nak berkawan jangan wat kawan korang rasa mcm korang hanya mempergunakan dia.. be a true friend..

Wassalam..

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.