Flashback #6 : Sakae Sushi

19.4.11
Assalamualaikum..


Lama gilew x update.. huhu.. smpi ad kwn yg prihatin pasal aku,tanya aku x update blog ke.. mekasih la jd pembaca setia kat blog aku even aku x pndai wat entry aku ni menarik perhatian orang sgt.. aku pown xde r nak amik kisah org nk baca ke xnak.. hehehe…


Uhhmm… entry kali nie,aku nak citer pasal sushi.. huhu.. kalo geng2 watercooler aku bca nie, confirm dorg jelez x trkata.. hehehe.. jhtnya aku.. hahaha.. ok.. back to the story..


17 March 2011..

Angah dtg amik aku dalam kol 3 lebih.. kesian kat akak aku yang kechik nih.. cari palam punya pasal,sampai dh tersesat.. dh la enset mati,gps gila,lalu laluan lain n plus plus la probs dy sampai kene pak guard kat UiTM Shah Alam yang lukiskan peta utk akak aku.. class pak cik.. asal jd guard.. jd la juru ukur tanah ke.. tp xpe.. asalkan rezeki yang halal ye pak cik..


Then,kitorang dri palam,terus ke Wangsa Melawati (if I’m not mistaken) gi kat my third sis; Kak Yah.. and kitorang pakat ngn abang aku sekali.. and our destination is Pavilion KL..


Pas maghrib,kitorang sampai kat sana.. cri surau dulu nak tunaikan solat maghrib.. then,pusing2 cari Sake Sushi.. cari punya cari.. sampai dah tawaf satu Pavillion tue, skli ada Cina tue kata, “Bukan kat cni maa.. itu seberang jalan sana.. U pergi sana la..”,Aish!!! Tengkorak kepala batu sungguh la.. sabor jela.. dhla lapor time tue.. aku makan orang yang lalu lalang kat ctu kan,baru taw.. hehe.. so,kitorang bertujuh (aku+angah+abg ngah+kak yah+abg pi+2 org kawan abg pi) pown jalan g tempat yang Uncle tue sbut..


And, at last!!!!!!! Kitorang jumpa Sake Sushi tue!!!! Wooho!!! eh,sake?? Bukan alcohol ke?? Mesti first impression korang cmtu kan?? Kan2?? Meh sini shaya mahu citer.. eh, dh lamax guna shaya.. hehehe.. ok,kalo tanya dorang ni ada cop halal ke x,mmg dorang xde.. yela.. dah kedai dorang ada sediakan minuman beralkohol.. camne nak dapat cop HALAL.. tapi,sushi dy sume halal.. xde yang campur alcohol.. kalo korang rasa x yakin, suka ati korang la.. tp,sana mmg ada pekerja melayu la..


Makanan kat sana agak mahal la.. kalo x kerana kupon tue,jgn harap la aku nak ajak akak aku g mkn ctu.. hehehe.. Wana bagi aku tiga kupon.. free+>>rm200+<<="" jew..="" kalo="" kata="" kitorang="" kupon="" la="" less="" lg="" like="" mkn="" mlm="" mmg="" mula2,kitorang="" n="" nk="" order="" pakat="" rm200++..="" rm70="" rm80="" rm="" save="" sbb="" smpi="" span="" tambah="" that..="" then,kitorang="" total="" tp="" tue..="" up,dy="" up="" yg="">


Aku n Kak Yah order air green tea.. we all org kg.. mna taw green tea tue x sdp.. puiihhh!!! X sdp langsung.. kalo korang nk g sana,order air mango.. mmg sdp.. hehehe.. kawan2 abg pi mmg lawak.. yela.. orang kalo x bese mkn sushi,mmg geli la kalo nengok nyew.. dh nma pown mentah.. “Aku dulu pown mcm korang gak.. makan jew.. free nie..”, abg ngah try berseloroh.. yela.. kesian tgk dorang dok pndg jew sushi tue.. hahahaha.. yan paling xley blah, kak yah n abg pi yang berlagak xnak order mknn len abiskan udon cendawan aku.. huhu.. mushroom aku h kene kidnap ngn kak yah.. jht!! Order sndri x nak.. huhu.. seedy taw.. dhla tue first time dpt mkn udon.. huhu.. TT








Makanan yang orang lain x brapa nak sentuh; salmon.. mna xnyew.. mmg raw abis la ikan tue.. so,memandangkan aku yg order,aku la tukang mknnyew… hehehe.. sedap la gak.. manis2 gitu.. raw but yummy..


Mmg seronok la mkn ramai2 camtu.. kalo along ada,entah berapa la harga yang kene bayar.. yela.. sushi tue dh la mknn favorite dy.. but,in the same time,seedy gak.. cause plan asalnyew nk kuar g sna ngn geng watercooler but,sume XDE DUIT!!!! Kitorang just g men bowling jew after final exam tue.. huhu..


Then,aku,angah n abg ngah trus balik ke Melaka.. dlam 2 jam,kitorang smpi kat sna…

Tue je la.. xde apa2 yang menarik sgt selain sushi tue.. so,wait for me to update my blog..


Wassalam..

You Might Also Like

3 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.