P.O.V #2 : surat berantai??

9.4.10
dunia dah maju,nak masuk 2020 dah.. tp,stay ada yg nk berfikiran kolot.. bukan aku nak kata aku ni berfikiran moden sgt lgpon aku pon budak kampung gak.. tp yg menyirap drh muda aku ni,ada jer insan2 yg nk antar surat berantai.. insan2 tu pon kawan2 aku jugak.. aduh.. sekolah tinggi22 tp dok antar mende2 cmni... tp bukan sumer kawan aku la.. segelintir je...

mula2 baca elok ajer mesejnyew.. tiba2,kat bawah tue tertulis pulak "kalo anda bkn kedekut/sayang akn kawan anda( atau yg sewaktu dengannya),antarlah kpd kwn anda" kalo x pon,siap bg bilangan lg.. yg paling can't go,"kalo x wat,akan ditimpa malang"  apala... selamba dadak ajer kata org akan ditimpa malang.. ingat ni final destination ke?? kalo ada yg guna ayat islamik skit,"insya-Allah hidup akan diberkati Allah"... yela tue... pasal nk berkat,org yg x taw papew,antarla.. kalo suh antar kat sratus org,antar la kat sratus org... confirm la tue idop diberkati???

haih.... mende tue bley tergolong dlm khurafat.. nie bukan aku saja2 nk wat fatwa sendiri.. tp aku taw ni pon dr org yg berpengetahuan.. tp bukan alim ulamak.. kalo kita yg ada akal ni berfikir,masuk akal ke tidak?? lgpon kat sini dh berlaku pembaziran...

korang tolong la ceramah skit kat manusia2 yg antar srt berantai kat korang.. lgpon,mesej ni pon dah disiarkan oleh hot fm.. =D lgpon,sambil2 tue bley la nk berdakwah kan??

nabil pernah berpesan sehingga keluar rancangan---- lu fikirlah sendiri----

You Might Also Like

1 comments

  1. mmg agak tension bila dpt srt berantai.. ada yg taw sumer nie nyusahkan org tp x reti bahasa gak..

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.